sunnuntai 21. syyskuuta 2008

Yöpöydällä odottavat


Minulla on aina yöpöydällä kasa kirjoja odottamassa vuoroaan. Kirjakasa tuo minulle turvallisuuden tunteen; vielä riittää hyviä kirjoja senkin jälkeen, kun olen saanut tämän luettua. Ja yleensä minulla on myös kirjastossa useita kirjoja varauksessa.

Tällä hetkellä yöpöydän pinossa on lähinnä Fred Vargasia: Pystyyn, kuolleet!, Painu tiehesi ja pysy poissa, Ei takkaa, ei tupaa.

Niiden lisäksi lukemistaan odottaa Munos Molinan Täysikuu.

Kirjastosta varaan uutuuksia ja muitakin kirjoja. Tällä hetkellä varauksessa on Siri Hustvedtin Amerikkalainen elegia. Pidin paljon hänen edellisestään Kaikki mitä kerran rakastin.

Varauksessa on myös Hustvedtin puolison Paul Austerin Sattumuksia Brooklynissä.

Lisäksi olen varannut Patricia Cornwellin kirjan Scarpetta 15. En oikein tiedä, miksi olen tämän varannut, kun en erityisemmin pidä Scarpettoista.

Ei kommentteja: